Dragon Age | Vokr.com

EA RSS

Z dračí kroniky

Dragon Age 2 - předprodej

Kupec

Dragon Age: Prameny

Krčma

Vyhláška

Líbily se vám nové dlc?
Líbily se mi obě
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů993/36%
Jen Mark of Assasin
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů379/14%
Jen Legacy
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů342/12%
Ani jedno
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů316/11%
Nevím
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů296/11%
Nehrál jsem
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů432/16%
Hlasů celkem: 2758
Těšíte se na Dragon Age 3?
Ano, bude to pecka!
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů1462/47%
Celkem jo
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů393/13%
Trochu
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů299/10%
Ne, nezajímá mě
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů326/11%
Ne! Bude to horší než dvojka!
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů309/10%
Nevím
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů299/10%
Hlasů celkem: 3088

Ikonky

  • Hry na Cesty
  • Star Wars: The Old Republic
  • Sigil.cz
  • Bio-World
  • Dragon Age - oficiální český web hry
  • CNCCzech.com

Statistiky

  • TOPlist

Facebook


DragonAge-CZ.cz na Facebooku!

Twitter

NPC - nehráčské postavy - Alistair


Alistair
Rasa: člověk
Pohlaví: muž
Povolání: válečník - templář
Lokace: Ostagar
Romance: ano

Alistair je mladý Šedý Strážce, kterého Duncan narekrutoval ani ne šest měsíců před tím, než Pohroma (Blight) začala. Alistairova matka zemřela při porodu a poté, co byl vychován v hradu Redcliffe, byl přesunut do "Chantry" (náboženská organizace ve Fereldenu), aby se učil náboženství. Započal bojový výcvik nezbytný pro to, aby se mohl stát templářem, což je člen vojenského řádu spadajícího pod "Kapli", který dohlíží na Kruh Mágů a chytá nebezpečné odpadlíky.
Nicméně byl shledán nevhodným pro život v oddanosti náboženství..Alistair je po většinu času neuctivý a jeho ironický smysl pro humor proti němu poštval jeho mnohem vážnější učitele. Když jej Duncan objevil, Alistair ještě nebyl zasvěcencem a byl zoufale nešťastný. Duncan cítil, že má dobré a věrné srdce a tak využil Práva Povolání ke službě, čímž přinutil Kapli aby se Alistaira vzdala ve prospěch Grey Wardenů...a Alistair se od té doby nikdy nedíval zpět (život v Kapli jsou už jenom hořké vzpomínky, na které se snaží zapomenout)

Alistair je základem družiny asi většiny hráčů Dragon Age: Origins. Nejen, že je relativně zábavný, ale pokud jej využijete správným způsobem (tj. obrněná pevnost s mečem a štítem, která na sebe přitahuje protivníky), tak i velmi užitečný. Pokud sami nehrajete za postavu typu "tank", tak jej určitě doporučuju jako stálého člena družiny.

Dary, kterými si jej můžete získat:
Alistair´s Mother´s Amulet - Castle Redcliffe - matčin amulet, po tomto daru následuje krátký rozhovor a citelné navýšení oblíbenosti
Black Runestone - Aeducan Thaig - černý runový kámen
Duncan´s Shield - Market Warehouse - Duncanův štít
Joining Chalice - Ostagar (pouze v DLC Return to Ostagar) - Kalich přijímání
Onyx Demon Statuette - East Brecilian Forest - onyxová soška démona
Small Carver Statuette - Lothering - malá vyřezávaná soška
Stone Dragon Statuette - Hrad Redcliffe - kamenná soška draka
Stone Warrior Statuette - Mountainside Caverns - kamenná soška válečníka
White Runestone - Circle Tower - bilý runový kámen

Alistair

NPC - nehráčské postavy - Morrigan


Morrigan
Rasa: člověk
Pohlaví: žena
Povolání: mág - shapeshifter (měnitel podob)
Lokace: Divočina u Ostagaru
Romance: ano

Morrigan je dcerou Flemeth, legendární a děsivé Čarodějnice z Divočiny (Witch of the Wilds). Vychována byla o samotě svou matkou v nejodlehlejších koutů velkého lesa (the great forest). Je exotickou kráskou, která opovrhuje zbytkem lidstva. Sledovala lidi z povzdálí, nenávidíc je pro jejich slabosti i když toužila prozkoumat jejich svět.
Morrigan se naučila matčiným dovednostem bez omezování templářským dohledem, stala se mágem a ovládla dovednost přeměny (shapeshifter).

Morrigan je prakticky jedním ze základních stavebních kamenů Dragon Age: Origins (společně s Alistairem) a dotýká se ji několik důležitých příběhových zvratů/součástí. Je výhodné být s ní zadobře, ale není to jednoduché, protože je zpočátku velmi nedůvěřivá a uzavřená do sebe. Jako mág je dobrá, nikdy samozřejmě nedosáhne kvalit hráčova mága (pokud za něj hraje), ale je dobře použitelná.
Už jenom na základě její nátury bych vám doporučil soustředit ji na kouzla ze skupin Entropy a Spirit.
Konkrétně u Spirit bych doporučil řadu "Mana Alternation" (končící mocným kouzlem Mana Clash) a u Entropy řady třeba "Draining" - velmi účinné bývají i oslabující Hexy.
Finální výběr kouzel je samozřejmě na vás, vy rozhodujete jakým stylem budete hrát. Klidně ji můžete specializovat na podporu a léčení družiny, ale v tom nebude nikdy tak dobrá, jako Wynne.

Dary, kterými si ji můžete získat:
Black Grimoire - Věž mágů - starý grimoár Morriganiny matky Flemeth. Tento dar je pro ni nejdůležitější a je za něj také největší nárůst oblíbenosti. Také otvírá její příběhový quest.
Flemmeth´s Grimoire - Flemeth - současný grimoár Morriganiny matky Flemeth. Morrigan vás pro něj pošle a nezískáte jej zrovna snadno (tedy můžete, ale záleží na vás, jaký si zvolíte způsob)
Gold Amulet - Orzammar - zlatý amulet
Golden Demon Pendant - The Gauntlet - zlatý přívěšek hlavy démona
Golden Mirror - Orzammar - jeden z darů, které Morrigan nejvíce potěší. Důvod znáte, pokud si s ní pořádně pohovoříte o jejím dětství.
Golden Rope Necklace - Lothering - zlatý náhrdelník
Locket - Haven - medailón
Silver Brooch - Dalish camp - Stříbrná brož s drahým kamenem
Silver Chain - Věž mágů - stříbrný řetízek
Silver Medallion - Ruins Upper Level - stříbrný náhrdelník s medailónem

Morrigan

NPC - nehráčské postavy - Leliana


Leliana
Rasa: člověk
Pohlaví: žena
Povolání: lotr - bard
Lokace: Lothering
Romance: ano

V Orlais bardi putují všemi kouty země, směňujíc zábavu za pohostinnost aristrokracie a zároveň pracujíc na mnohem nekalejších obchodech: často bývají tajně špióny či zabijáky. Leliana nicméně o své historii barda, kterou prožila v Orlais, moc nenamluví. Přišla do vesnice Lothering hledajíc úkryt v Chantry (Církvi), kde zamýšlela žít tichý život v modlitbách ke Stvořiteli, prosící ho o odpuštění za její předchozí skutky, o kterých sestry z řádu nemají ani ponětí.
Ačkoliv je to to poslední, co by Leliana chtěla udělat, tak si myslí, že se v brzké době opět vrátí ke svému předchozímu životu. Vyšší poslání ji očekává a s ním cesta ke skutečnému vykoupení. Tak pravil Stvořitel a ona mu věří.

Pokud se poohlížíte po dobrém lučištníkovi, šikovnému odemykači truhel, odstraňovače pastí popř. v případě správného vedení (a volby dovedností) i dvousečného (dýka/meč,meč/meč) likvidátora celých skupin nepřátel, tak právě pro vás může být Leliana správná volba. Ačkoliv původně specializovaná na střelné zbraně, tak není na škodu, ji přeorientovat na boj s dvěmi čepelemi.
Bývá velmi příjemným společníkem a často pobaví zábavnými hláškami. Navíc je po Morrigan další možnou romancí pro mužské postavy a taktéž nepostrádá svůj vlastní quest na jehož konci získáte velmi pěkný luk.

Dary, kterými si ji můžete získat:
Andraste´s Grace - vesnice Redcliffe, elfí Alienage v Denerimu, West Brecilian Forest - malá, divoce roustoucí květina. K této květině má Leliana osobní vztah (díky své matce) a moc ji tímto darem potěšíte.
Blues Satin Shoes - prodavač Tegrin (náhodné setkání) - stylové boty
Bronze Amulet of Andraste - Lothering - bronzový amulet s vyleptaným symbolem Andrasty
Chantry Amulet - Věž mágů - církevní amulet
Etched Silver Symbol - Ortanský thaig (Deep Roads) - jednoduchý svatý symbol
Golden Symbol of Andraste - Orzammar - zlatý amulet se symbolem Andrasty
Cute nug - Dust Town (Orzammar) - roztomilé zvířátko
Silver Sword of Mercy - prodavač Tegrin (náhodné setkání - stříbrný amulet ve tvaru meče
Steel Symbol of Andraste - Tržnice v Denerimu - železný symbol Andrasty

Leliana

NPC - nehráčské postavy - Wynne


Wynne
Rasa: člověk
Pohlaví: žena
Povolání: mág - duchovní léčitel (spirit healer)
Lokace: Věž mágů
Romance: ne

Wynne je duchovní léčitelkou Kruhu Mágů, zaměřující svou magii na schopnost rychle vyvolávat ochranné a obnovující duchy z "Fade" (ještě jsem se nerozhodl, jak, a jestli vůbec, budu tento pojem překládat). Slouží Kruhu po většinu svého života a za svůj silný smysl pro povinnost a morálku je velmi respektována. Celým srdcem věří ve správné jednání Kruhu a vyučovala na Univerzitě kouzelníků, kde pomahála mladým kouzelníkům ovládat jejich dary a používat je k prospěchu lidstva.

Strach z magie pochází z neporozumění, ale Wynne varuje mágy, aby nikdy nezapomínali, že zde je jedna věc, které je třeba se obávat: i přes všechno dobré, co může kouzelníkův dar magie přinést, zároveň přitáhne poroznost démonů a zvýší riziko posednutí (démonem). Příliš mnohokrát v historii posedlé ohavnosti šířily zkázů po zemi a tak má každý mág dluh, který musí splatit. "Zaslužte si své místo", říká, "a nebudete o vás mluveno ve zlém".

Její druhové mají o Wynne tak vysoké mínění, že ji požádali, aby se stala novým Prvním Čarodějem Fereldenské věže. Odmítla s tím, že netouží pracovat na vyšších postech Kruhu. Když se k ní dostalo, že král Cailan svolává do boje proti "Blight" (Pohroma), tak se Wynne okamžitě přihlásila jako dobrovolník do Ostagaru.

V případě, že sami nehrajete za mága specializovaného na léčení, tak ve hře nenajdete lepšího léčitele, než Wynne. Už ve chvíli, kdy ji do družiny přiberete, je pevně nasměrovaná především na stromy magie Creation a Spirit Healer. Někteří samozřejmě hrají tak, že ani žádného léčitele nevyužívají a pouze popíjejí lektvary, ale já osobně jsem byl vždy za léčitele rád.
Wynne je celkem příjemná společnice, i když semtam možná do všeho až moc kecá, ale holt to už je asi vlastnost těchto "babičkovských" typů. Doporučuju, aby jste ji měli v družině společně s Alistairem - už jenom kvůli zábavným rozhovorům, které spolu vedou :)
Pokud ji budete ve své družině využívat, tak se dostanete k jejímu osobnímu questu, který ji vynese unikátní (mocnou) schopnost.

Dary, kterými si ji můžete získat:
Discovering Dragon´s Blood - Ruined Temple - stará, zaprášená kniha
Fancy Scroll - Lower Ruins - zlatem zdobený svitek
The Guerrins of Ferelden - Hrad Redcliffe - historie rodu Eamon
The Rose of Orlais - Věž mágů - kniha o ženě jménem Lady Talia Lyonne
The Search for the True Prophet - Orzammar - stará, ohořelá kniha
Wine - Lothering, The Spoiled Princess - láhev červeného vína

Wynne

NPC - nehráčské postavy - Sten


sten
Rasa: qunari
Pohlaví: muž
Povolání: válečník - bez specializace
Lokace: Lothering
Romance: ne

Tento quanarijský obr je velmi opatrný s odhalováním svého pravého jména, obzvláště členům rasy, kterou se jeho lidé pokusili už dvakrát přemoct. A tak jej lidé raději nazývají jako "Sten". Quanariané s bronzovou kůží dosáhli břehů Thedasu před čtyřmi staletími, přinášejíc cizí filosofii a železné odhodlání přinést osvícení nižším kulturám, ať už se jim to líbí a nebo ne.

Obsadili pouze malou oblast, což je pouze přinutilo studovat své lidské protivníky opatrněji, vysílajíc misionáře a průzkumníky do jižních zemi. Možná toto vysvětluje Stenovu přítomnost. Odmítá to přiznat, stejně jako odmítá vysvětlit jak selhal v jeho misi a byl zamčen v kleci. Cesty nevěřících nejsou jeho, pokud potřebuje odpuštění za své zločiny, tak je to pouze záležitostí quanarijské cti, ne lidského zákona.

Sten je málomluvný drsňák, který uznává jenom opravdové autority. Zpočátku tak vámi bude spíše pohrdat a nebude vás považovat za sobě rovné. Je jenom na vás, zda mu dokážete opak - pokud vůbec budete chtít. Do družiny ho samozřejmě nemusíte vůbec přijmout a můžete ho nechat v kleci napospas blížícím se darkspawn.
Je válečníkem specializovaným na boj obouruční zbraní a nemá moc smysl zkoušet jej specializovat na něco jiného. Jako společník přinese pár vtipných hlášek (ne moc) a hodí se na odlákávaní pozornosti od vašich mágů apod. Nějakou tu ránu vydrží a když se svým obouručákem (popř.sekerou..) trefí, tak to i celkem zabolí. Bohužel mě osobně obouruční zbraně v Dragon Age nezaujaly a ani Sten samotný, takže jsem nikdy nevyužil jeho plný potenciál a většinou čekal v táboře.
Má svůj osobní quest na jehož konci čeká celkem slušný obouručák (alespoň pro první polovinu hry) - o který Sten předtím přišel.

Dary, kterými si jej můžete aspoň trochu získat:
Painting of the Rebel Queen - obchodník Tegrin (náhodné setkání) - malba znázorňující bitvu mezi Orlais a Fereldenem.
Portrait of a Goosegirl - Frostback Mountains - malba husopasky se zlatým rámováním
Silver-Framed Still Life - Hrad Redcliffe - stříbrně rámovaný obraz
Sten's Sword - vesnice Redcliffe - součást Stenova osobního questu. Citelně zvýší vaší oblíbenost a navíc se po darování přesune do inventáře jako obouruční meč Asala.
Totem - Caridin´s Cross - malý dřevěný totem
Water-Stained Portrait - Věž mágů - pokoje učitelů - místy lehce rozpitý portrét muže s korunou

sten

NPC - nehráčské postavy - Zevran


zevran
Rasa: elf
Pohlaví: muž
Povolání: lotr - assassin (zabiják)
Lokace: setkání v divočině
Romance: ano

Antivanské Vrány (The Antivan Crows) jsou nejobávanější gildou zlodějů a zabijáků v celém Thedasu, zahrnující i členy šlechtických rodů. Děsivá reputace této organizace je často stejně efektivní jako exotické jedy, které vyvinuli, což jim umožňuje vládnout pomocí strachu. Zevran, jenž je synem Antivanské prostitutky, byl už v dětství prodán gildě.

Ačkoliv odolával krutým výcvikovým metodám Vran, nakonec přijal svůj osud a začal excelovat. Zevran postupoval v příčkách vlivu až se vypracoval na jednoho z Vraních nejslibnějších zabijáků, specializujícího se jak na svádění, tak na lstivost. Díky své drzosti a ctižádosti přijal svůj prozatím nejnebezpečnější úkol: Cíl, žijící v dalekém Fereldenu, který mu může vynést téměř až nepředstavitelnou odměnu.

Ukecaný, namyšlený frajírek se zálibou v luxusu, ale některým se možná právě proto bude líbit. Výborný v boji s dvěma zbraněmi a schopný taktéž v používaní střelných zbraní. Setkáte se s ním přibližně v době, kdy získáte prvního spojence (jedno jestli mágy, elfy..) a budete se přesouvat po mapě do jiné lokace. Přepadne vás společně se silnou skupinou najatých zabijáků a vy na konci tohoto souboje budete mít na výběr, zda Zevrana necháte žít a přijete jej do služby a nebo ho na místě podříznete.
Je zbytečné mít v družině více než jednoho lotra a tak (pokud sami za lotra nehrajete) budete postaveni před rozhodování mezi Zevranem a Lelianou. Většina hráček se nejspíše rozhodne pro Zevrana z důvodu romance (+ případně ještě gayové, vzhledem k tomu, že je Zevran bisexuální..ehm) a ze stejného důvodu asi budou hráči volit Lelianu..já osobně jsem bral Lelianu nejen kvůli romance, ale taky proto, že je rozhodně příjemnějším společníkem a také se mi zdála v boji schopnější (mimoto vás nezradí - což se může se Zevranem ke konci hry klidně stát - bude záležet na tom, jak moc jste na něj byli hodní).

Dary, kterými si jej můžete naklonit na svou stranu:
Antivan Leather Boots - Haven - krásný pár bot vyrobený z luxusní srnčí kůže (made in antiva)
Dalish Gloves - West Brecilian Forest - společně s předchozím párem bot jde o nejvhodnější dárek pro Zevrana, který opravdu ocení
Medium Gold Bar - Sídlo Denerimského Arla - cihla ryzího zlata
Medium Silver Bar - Anvil of the Void (Deep Roads) - cihla ryzího stříbra
Small Gold Bar - Věž mágů - malá cihla zlata
Small Silver Bar - Haven - chrám - malá cihla stříbra

zevran

NPC - nehráčské postavy - Oghren



Rasa: trpaslík
Pohlaví: muž
Povolání: válečník - berserkr
Lokace: Orzammar
Romance: ne

Oghren z Domu Kondrat byl kdysi slibným členem Kasty Válečníků, který si vysloužil velkou prestiž v trpasličích gladiátorských soubojích - Proving Grounds. Když bohatá, ale málo politicky vlivná rodina z Kovářské Kasty nabídla jejich dceru k sňatku, tak jej jeho rodina přijala.
A pak se vše změnilo. Jeho žena, Branka, vymyslela proces, který byl doslova revolucí v technice tavení železa a byla vyhlášena Paragonem - prvním ve své generaci, navždy ji zajišťujíc jisté a čestné místo mezi předky. Oghren se rád přidal k šlechtickému domu své ženy, ale po čase Branka vzala všechny své následníky a zmizela s nimi v Deep Roads. V Orzammaru zanechala pouze Oghrena.
Je rozhodnut Branku opět najít a zjistit jaká posedlost ji vyhnala z jejího domova.

Starý, vousatý ožrala, který by v chlastání porazil snad i Ogra. Jako společník je celkem vtipný a přinese i pár zábavných cutscén. Důležité jsou ale především jeho schopnosti - jako válečník je celkem obstojný, i když já osobně nikdy nenašel dost dobrý důvod k tomu, abych si ho v družině nechával déle, než bylo nezbytně nutné. Je možná o trochu užitečnější než Sten (vzhledem k tomu, že narozdíl od Stena může mít 2 specializace a s jednou - berserker - už začíná), ale jinak jsou oba víceméně vyrovnaní a pokud chcete do družiny bijce s obouručákem, tak budete stejně spíše vybírat podle osobních sympatií.

Dary, kterými si jej můžete naklonit na svou stranu:
Ale - prodávají hospodští - světlé, ředěné pivo
Alley King's Flagon - Orzammar - nádherná, zlatem zdobená karafa
Chasind Sack Mead - Ruined Temple - cihla ryzího zlata
Garbolg's Backcountry Reserve - může přinést pes - Pravděpodobně odhozeno ze strachu z hlídek a nebo strachu ze samotného pití. Garbolg toto pivo vařil pouze krátkou dobu, protože zemřel, když jeho plnovous nasáklý výpary samovolně vzplál.
Golden Scythe 4:90 Black - Lothering - Velmi silný destilát, který je doporučeno konzumovat po kapkách. Kontakt s kůží není doporučován, ale zároveň je prakticky nevyhnutelný.
Legacy White Shear - Východní Brecilianský les - velmi vzácná whisky
Sun Blonde Vint-1 - Věž mágů - velmi vzácný a ceněný destilát, vařen přímo pro exkluzivní Tevinterskou klientelu
Wilhelm's Special Brew - Honnleath - The Stone Prisoner DLC - tmavé pivo

Bioware EA Vokr.com

Design vytvořil Vokr | XHTML & CSS vytvořil Dominick