Dragon Age | Vokr.com

EA RSS

Z dračí kroniky

Dragon Age 2 - předprodej

Kupec

Dragon Age: Prameny

Krčma

Vyhláška

Líbily se vám nové dlc?
Líbily se mi obě
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů993/36%
Jen Mark of Assasin
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů379/14%
Jen Legacy
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů342/12%
Ani jedno
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů316/11%
Nevím
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů296/11%
Nehrál jsem
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů433/16%
Hlasů celkem: 2759
Těšíte se na Dragon Age 3?
Ano, bude to pecka!
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů1462/47%
Celkem jo
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů393/13%
Trochu
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů299/10%
Ne, nezajímá mě
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů326/11%
Ne! Bude to horší než dvojka!
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů309/10%
Nevím
Grafická míra hlasůGrafická míra hlasů299/10%
Hlasů celkem: 3088

Ikonky

  • Hry na Cesty
  • Star Wars: The Old Republic
  • Sigil.cz
  • Bio-World
  • Dragon Age - oficiální český web hry
  • CNCCzech.com

Statistiky

  • TOPlist

Facebook


DragonAge-CZ.cz na Facebooku!

Twitter

Ferelden

"Našim sousedům, se Ferelden může zdát zcela bez řádu. Narozdíl od jiných monarchií, se u nás moc (ne moc jako moc, ale moc jako "power" :) ) neodvíjí od trůnu. Spíše pochází z podpory vlastníků držav.
Každá država si zvolí svého bann (něco jako baron) nebo arla (hrabě?) , kterému je zavázána věrností. Obvykle je tato volba rozhodována na základě vzdálenosti državy od lordova hradu, protože se velmi vyjímečně vyplatí platit si vojáky, kteří dorazí do vaší země příliš pozdě na to, aby ji mohli bránit.
Nejčastěji se každá generace vlastníků držav upíná na stejného banna, jako jejich otcové, ale změny se mohou stávat a také stávají. Není úplně vyjímečná situace, obzvláště ve středním Bannornu, kdy se banni snaží přetáhnout vlastníky držav, kteří spadají pod jiného banna v sousedství. Toto počínání ale nejčastěji vede ke sporům mezi vládci a mohou trvat celé roky.
Teyrnové (něco na způsob vévody) vznikli z bannů, vojevůdců, kteří, časem, dosáhli dostatečné moci na to, aby přinutili ostatní lordy přísahat jim věrnost.

Denerim
V dobách před králem Calenhadem bylo mnoho takových, Calenhad uspěl v omezení jejich počtu a dnes už zůstali pouze dva: Gwaren na jihu a Highever na severu. Tito teyrnové mají pod sebou stále množství bannů a arlů, kteří jsou jim věrni. Kdykoliv si je mohou v případě války nebo katastrofy povolat, ale jsou také zodpovědni za obranu těch, kteří pod ně spadají.
Teyrnové stanovili arly, kterým svěřili do velení strategické pevnosti, jimž se teyrnové nemohou věnovat osobně. Dalo by se říct, že jsou mocnější než běžní arlové, ale žádní jim nejsou podřízeni.
Král je nejmocnější z teyrnů. Ačkoliv byl Denerim původně králův teyrnir, byl později snížen na "airling", vzhledem k tomu, že královo pole působnosti je nyní celý Ferelden. Ale dokonce i králova moc musí pocházet od bannů.
Toto je obzvláště patrné Zemních sněmech, výročních poradách, kde se schází Fereldenská šlechta. Sněmy jsou dodržován po téměr 3 tisíce let s pouze pár přerušeními způsobených Pohromami a invazemi. Pohled na krále mluvícího a spolupracujícího s "méně důležitými" lidmi je trvalým zdrojem údivu zahraničních velvyslanců.

Sestra Petrine, učenec Chantry
Výňatek z, Ferelden: Folklór a Historie

Denerim

„Denerim, hlavní město Fereldenu, bylo původně základnou prastarého Tevinterského Impéria. Jeho mágové vztyčili na stěně hory černou věž, symbol síly Impéria. Jak Impérium upadalo, tak věž změnila přešla do rukou teyrnů, kteří vládli tomuto kraji další tisíciletí.“
Dnes věž stále stojí, známá jako Ford Drakon (Tvrz Drakon), okamžitě rozpoznatelná jakékoliv lodi, která se přiblíží ke kamenitému pobřeží. Město, jež vyrostlo okolo věže, je skoro jako vytesané do hory na které stojí, a v průběhu Dragon Age (Dračího Věku) jeho populace přerostla jeho kapacity. Přecpané městské čtvrti jež navzájem propojila síť mostů, jsou postaveny skoro jeden na druhém. Úzké ulice Lower Docks (Spodních doků/Spodní přístav) se téměř vyrovnají labyrintu a zdmi oddělené Elven Alienage (Elfí „slum“? „ghetto“?) je tak přeplněné, že bylo potřeba několika čistek jen v posledním desetiletí, aby se zde udržel pořádek.

„Zbytku světa je Denerim znám jako rodiště Andraste. Jak je typické Fereldanskému stylu, tak její pomník v Chrámové Črvti je velmi skromný – velký kámen ozdobený prostou zprávou míru. Uctívači přicházejí z daleka aby se dotkli Rodného Kamene a pronesli tichou a uctivou modlitbu. Tak to chodí v Denerimu a místní by to nechtěli jinak.“

Z „V honbě za Znalostmi: Cesty Církevního Učence“ od bratra Genitiviho

Denerim
Denerim

Redcliffe

Nacházejíc se na západní pobřeží jezera Calenhad, dostala vesnice Redcliffe své jméno po načervenalých odstínech skal, které se nad ní tyčí. Cesta vede do kopců a přes most na ostrov kde stojí starodávný Hrad Redcliffe, které je zde déle než samotná vesnice. Od dob Alamarrijských klanů hrad bránil hlavní průchod přes Frostback Mountains do Orlais. Je to místo, kde Avvarové přišli s tím, že začnou útok do nížin na východě a byl to tento hrad, který potřebovali Orlesiané srazit na kole předtím, než mohli obsadit Ferelden. Nebyl to lehký úkol..ačkoliv jsou lidé z Redcliffu prostí, jsou také hrdí na svou roli Fereldenské první obranné línie.
"V těchto kopcích je železo, stejně jako ve zdejších lidech" zní místní pořekadlo a nikdo jej nezpochybňuje.

Redcliffe
Redcliffe

Ostagar

Ostagar představuje nejzazší bod, kam až zasahovalo prastaré Tevinterské Impérium do barbarských zemí na jihovýchodě. Kdysi byl Ostagar nejdůležitější Imperiální obrannou državou jižně od Waking Sea. Stojí na okraji Korcarijské Divočiny a dává pozor na jakékoliv známky invaze barbarů, kteří jsou dnes známi jako Chasindští divoši. Pevnost je doslova zapuštěna do hor a tak je třeba je úplně obejít, aby se divoši mohli dostat do severních zemí, což se prokázalo jako velmi obtížné a tak díky své přirozeně výhodné obranné pozici je Ostagar více než jen schopnou obrannou stavbou.

Stejně jako většina Imperiálních držav na jihu, byl Ostagar opuštěn po pádu Tevinteru v průběhu První Pohromy. Byl zabrán Chasinskými divochy a poté, co díky vzniku moderního Fereldenského státu Chasindská hrozba opadla, tak zpustl úplně.

Zůstal bezejmenný po 4 staletí, ale i přesto většina jeho zdí stále stojí -- stejně jako vysoká Věž Ishal (Tower of Ishal), pojmenovaná po velkém Archonovi, který rozkázal její stavbu -- a Ostagar zůstává svědectvím magické moci Impéria, který jej postavil.

Redcliffe
Redcliffe

Korcarijská divočina

Korcarijská divočina je chladná zalesněná oblast na jihu, jejíž rozsah není přesně znám. Chasindští "divoši", kteří v této oblasti žijí, říkají, že dále na jihu se nachází pustina ledu a sněhu, v které je pouze bezútěšná tundra a nomádští barbaři. Nicméně seveřané věří jenom málo tomu, co jim Chasindští řeknou.
Podle Fereldanských standartů jsou Chasindští primitní lidé ovládaní pověrami a stále oddaní svým šamanům. Žijí v domech postavených na kůlech a bojí se tajemných čarodějnic z divočiny, které hrozí, že odnesou jejich děti. Tajemnství a nebezpečí schované v mlhách Korcarijských divočin representuje poslední opravdu nezkrocenou divočinu na Thedasu.

Korcari
Korcari

Věž mágů

Díky tomu, že je dnes nejvíce známa jako Věž Kruhu Mágů (the Tower of the Circle of Magi), tak mnoho lidí zapomělo, že tato velká věž stojící uprostřed jezera Calenhad existovala dlouho před Kruhem (mágů). Kinlochská država (Kinloch Hold) byla postavena Avvary s trpasličí výpomocí, v dobách, kdy horalé vládli velké části údolí a byli v neustálé válce s ostatními Alamarrijskými klany. Strážní věž byla považována za prakticky nedobytnou do doby než Tevinterské impérium konečně vytlačili Avvary zpátky do Frostback Mountains.

Divokost s jakou Tevinterané vyvraždili Avvary ve věži zapříčinila vznik hrozivých legend, které vydržely po staletí. Věž byla považována za prokletou dokud nad ní nepřevzal kontrolu Kruh Mágů, poté co byla původní věž Kruhu v Denerimu zničena.

Vesnička na pobřeží jezera sprostředkováva lodní přepravu do věže, ale návštěvníků je málo a pouze občas. Většina těch, kteří přicházejí do Kinlochské državy nyní přicházejí buď kvůli učení se umění magie nebo aby dohlíželi nad těmi, kteří učí.

Mage Tower
Mage Tower

Orzammar

"Vzpomínky (tak se nazývají trpasličí záznamy) praví, že kdysi dávno byla naše území početná a rozkládala se až daleko za Frostback Mountains. Osad (trpaslíci je nazývají thaigs) bylo v té době nespočetně mnoho. Kal-Sharok bylo hlavním z nich, domovem všech šlechtických domů a Orzammar byl prostě jen domov pro hornické a kovářské kasty. Věci se začaly měnit s příchodem Tevinterského Impéria. Paragon Garal (paragon může být jakýsi šlechtický titul a nebo něco jako "hrdina", těžko říct) přesunul sídlomoci do Orzammaru aby mohl blíže dohlížet nad nově započatým obchodem s povrchem. Zdálo se, že náš lid vstupuje do nového věku prosperity. Naučili jsme lidi využívat obchodu a peněz a na oplátku nám poskytovali hojnost věcí, ke kterým jsme se v podzemní nikdy nemohli dostat - pokud máme jmenovat alespoň 2, tak například obilí a dřevo.

Vzpomínky neobsahují žádné vysvětlení příchodu darkspawn, pouze otázky. Jednu chvíli zde neexistovalo nic jako darkspawn a najednou ano. Darkspawn zaplavili Deep Roads (Hlubinné Cesty) jako kouř a Kasta Válečníků se je snažila zatlačit zpět. Nespočet osad bylo ztraceno v této první Pohromě (Blight). Ale stejně jako vždy, v době potřeby, povstal Paragon. Paragon Aeducan vedle obránce Orzammaru a byli jsme zachráněni od naprostého vyhynutí.

Cena za vítězství byla nicméně veliká. Deep Roads byly zapečetěny, aby zadržely darkspawn, čímž byly navždy odříznuty mnohé osady a celá města. Pouze sám Orzammar zůstal, poslední bašta starobylé říše, která se kdysi rozkládala po celých hlubinách Thedasu. Trpaslíci byli poníženi, ale přežili jsme."

Orzammar
Orzammar

Haven

Je tomu několik let, co osamělý poutník zavítal do krčmy v Denerimu a po zhltnutí velkého množství piva se svěřil majiteli krčmy se svým příběhem. Poutník tvrdil, že se dostal do podivné osady vysoko ve Frostback Moutnains (Pohoří Mrazivý hřbet..nebo tak nějak). Osada byla mírumilovná, říkal, a vesničané zdvořilí i když možná trochu odměření. Nakrmili jej a dali vodu jeho koni, a poté nálehali aby se znovu vydal na cestu. Když svůj odchod pořád okládal, tak se jejich nálada najednou změnila. Zamrzl výraz jejich tváří a v rukou se jim objevily nože..a řekli poutníkovi, že to, co se nyní stane bude "ve jménu Andrastina jméno a pro dobro všech". Vyděsil se a v panice utekl..později nemohl najít své stopy a najít tak cestu zpátky do vesnice.
Poutník si v krčmě pronajal pokoj, ale nikdy v něm nespal. Zmizel ještě té noci a už o něm nikdo neslyšel.

Haven
Haven

Bioware EA Vokr.com

Design vytvořil Vokr | XHTML & CSS vytvořil Dominick